W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies.
Ukryj komunikat


7 przysmaków, które dostarczą naszym dzieciom sporych ilości magnezu

Opublikowano: 2015-12-09
W jakich przysmakach znajdziemy najwięcej magnezu?
Jest pierwiastkiem bardzo ważnym dla każdego człowieka, choć to najmłodsi ponoszą największe konsekwencje jego niedoboru.

Magnez wpływa na rozwój fizyczny i umysłowy dziecka, a jego niedobory mogą prowadzić do nadpobudliwości, zaburzeń snu oraz problemów z rozwojem kości. Jakie produkty warto włączyć do diety malucha, by mógł się on zdrowo rozwijać?

1. Czekolada
Gorzka czekolada to jeden z popularniejszych produktów spożywczych, w których znajduje się magnez. Dla dzieci być może nie jest ona aż tak atrakcyjna jak słodka czekolada i pełna bakalii, jednak sprytna mama może ją wykorzystać jako wspaniały i zdrowy dodatek do wielu deserów.

2. Kakao
Podobnie jak gorzka czekolada, tak i naturalne gorzkie kakao jest cennym źródłem magnezu. I ten produkt może okazać się ciekawym dodatkiem do dziecięcej diety, a możliwości wykorzystania go w napojach, deserach oraz domowych wypiekach są nieograniczone.

3. Dynia
Dynia być może sama w sobie zbyt smaczna nie jest, jednak wypieki z jej dodatkiem mogą naszym pociechom przypaść do gustu. Najważniejsze są jednak pestki, których jedzenie może się dla maluchów okazać świetną zabawą. Pestki dyni, w których znajduje się magnez, dla dzieci są idealną przekąską, a jednocześnie cennym wsparciem dla ich rozwijających się organizmów.

4. Banany
Te owoce są nie tylko pożywne i zdrowe, ale przede wszystkim smaczne. Dzieciaki uwielbiają banany zarówno jako samodzielną przekąskę, jak i jako dodatek do kolorowych sałatek owocowych. Z bananów można też wyczarować wiele wspaniałych deserów, dzięki którym przyjmowanie odpowiednich dawek magnezu stanie się przyjemnością.

5. Migdały
Podobnie jak pestki z dyni, tak i migdały są dobrym źródłem magnezu, a jednocześnie doskonałym produktem do chrupania. Można je również bez problemów potraktować jako dodatek do deserów i domowych wypieków, tak, by ich spożywanie stało się dla malucha przyjemnym doświadczeniem.

6. Otręby pszenne
Dzieci wprawdzie nie przepadają za tym składnikiem zdrowej diety, jednak otręby pszenne mają jedną zaletę – łatwo je „przemycić”. Otręby mogą zostać dosypane do wielu potraw, które nasz maluch uwielbia. Efekt? Dziecko zje pełne magnezu otręby, nie zdając sobie z tego sprawy.

7. Orzechy
Zarówno laskowe, jak i pistacjowe, mogą się okazać dla naszych pociech wspaniałymi przysmakami. Do chrupania nadają się one idealnie, są też wspaniałym dodatkiem do deserów i domowych ciast. Są jednocześnie cennym źródłem magnezu, którego w diecie maluchów nie może zabraknąć.

Nie brak produktów, dzięki którym nasze dziecko może się cieszyć rewelacyjnymi przysmakami i lepszą formą. Czekolada, kakao, ziarna zbóż oraz inne produkty, które zostały wymienione powyżej, to produkty będące wspaniałymi źródłami magnezu, a jednocześnie doskonałymi dodatkami do wielu uwielbianych przez dzieci przysmaków. Wystarczy znaleźć ciekawy przepis z takimi składnikami, by w przyjemny sposób zadbać o zdrową dietę swej pociechy.

Fot. Shutterstock
Autor zewnętrzny



Facebook
 

COUNT:30