W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies.
Ukryj komunikat


Ćwiczenia dla mózgu

Opublikowano: 2015-06-07
Codzienne ćwiczenia mózgu i pamięci.
By w przyszłości móc cieszyć się świetną pamięcią i zdolnością szybkiego myślenia, warto codziennie trenować swoje szare komórki.

Nikogo nie trzeba przekonywać, że czytanie książek nie tylko pobudza naszą wyobraźnię, ale stanowi prawdziwą gimnastykę dla naszego mózgu. Gdy czytamy, możemy wyobrażać sobie różne sytuacje, miejsca, wnętrza, osoby. Starajmy się jednak to robić jak najbardziej realistycznie.

Jak się okazuje, szampan również doskonale wpływa na naszą pamięć. Naukowcy twierdzą, że ten trunek doskonale przyczynia się na rozwijanie naszej pamięci przestrzennej, czyli inaczej zdolności do wykonywania trudnych zadań i obliczeń. By mózg zachował sprawność powinnyśmy sączyć nie więcej niż kieliszek szampana lub wina musującego dwa razy w tygodniu.

Tak jak nasze ciało potrzebuje codziennego ruchu, tak naszemu mózgowi również potrzebna jest codzienna aktywność. Częste  rozwiązywanie krzyżówek albo innych intelektualnych łamigłówek, zdecydowanie poprawi jego sprawność. Dodatkowo wybierając się na zakupy, nie rób listy tylko staraj się zapamiętać. Skojarzenia będą ułatwieniem. Jeśli chcesz ugotować np. żurek, potrzebujesz 4 składników, które sobie możesz wyobrazić: kiełbasa, włoszczyzna, żur, śmietana.

Klaudia Kwiatkowska
(klaudia.kwiatkowska@dlalejdis.pl)

Fot. pixabay.com



Facebook
 

COUNT:34