W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies.
Ukryj komunikat


Czas na białe szaleństwo

Opublikowano: 2011-12-29
Fintess z Remplus Fitness w Poznaniu
Sezon narciarski powoli się rozkręca. Jednak aby w pełni z niego skorzystać, przed wyjazdem w góry należy się specjalnie przygotować.

Na dobry początek warto pomyśleć o odpowiednim przygotowaniu sprzętu narciarskiego i snowboardowego. Bardzo ważną kwestią, zarówno na początku sezonu jak i przed każdym kolejnym wyjazdem w góry, jest dokładne sprawdzenie nart czy deski.

- Naostrzenie krawędzi, uzupełnienie ubytków w ślizgu i jego nasmarowanie oraz regulacja wiązań to podstawowe kwestie, o których nie możemy zapomnieć – twierdzi Michał Łukaszewicz, prezes Leszczyńskiego Stowarzyszenia Sportów Ekstremalnych. Wykonanie tych czynności wpływa na komfort jazdy i poprawia bezpieczeństwo na stoku.

Trening czyni cuda
Dobrze przygotowany sprzęt to nie wszystko. Warto również zadbać o poprawę naszej kondycji i sprawności fizycznej. Osoby prowadzące aktywny tryb życia są dobrze przygotowane na rozpoczęcie sezonu zimowego. Uprawianie takich dyscyplin, jak kolarstwo, biegi, nordic walking czy rolki podnosi ogólną wydolność organizmu i siłę. Jednak większość osób planujących urlop w górach przez cały rok intensywnie pracuje zawodowo i nie ma czasu na regularny wysiłek fizyczny. Aby poprawić kondycję i zwiększyć wytrzymałość mięsni przed sezonem zimowym potrzebujemy miesiąca regularnych ćwiczeń. Dobre przygotowanie kondycyjne do jazdy na nartach czy snowboardzie nie tylko wpływa na przyjemność z uprawianego sportu, ale przede wszystkim podnosi poziom naszego bezpieczeństwa i pozwala uniknąć kontuzji. Dodatkowo, połączenie treningu z racjonalną dietą daje możliwość zrzucenia kilku zbędnych kilogramów.

Recepta na udany zjazd
Aby odpowiednio przygotować się do sezonu, należy zdać sobie sprawę, jaki rodzaj treningu pomoże wzmocnić organizm i przygotować go do intensywnego wysiłku na stoku. Zajęcia aerobowe Snow trek, dedykowane są miłośnikom sportów zimowych. - Zajęcia ukierunkowane są na wysiłek fizyczny jaki czeka nas podczas uprawiania różnych sportów zimowych, jak jazda na nartach, snowboardzie. Ćwiczenia dobierane są w taki sposób, aby imitowały ruchy jakie wykonuje się zjeżdżając na stoku – twierdzi Magdalena Kluch, instruktorka zajęć Snow Trek w Remplus Fitness. - Na zajęciach skupiamy się głównie na pracy mięśni ud, pleców i obręczy barkowej, które angażowane są najmocniej oraz akcentujemy prace mięśni stabilizujących tułów – mięśni prostych i skośnych brzucha, mięśni pośladkowych – dodaje. Na zajęciach wykorzystuje się trenery równowagi, piłki oraz worki z piaskiem. Taki sprzęt imituje twardość podłoża z jakim narciarze mają do czynienia na stokach. Dzięki temu uczymy nasze stawy czucia głębokiego, tak aby były w stanie szybko zareagować na zmieniające się warunki podłoża – niespodziewany wyskok na muldzie, konieczność nagłego skrętu czy chociażby zwykły upadek.

Od odpowiedniego przygotowania naszego ciała do sportów zimowych zależy nasze bezpieczeństwo i zdrowie. Bez względu na to czy jesteśmy profesjonalistami czy amatorami, warto do zimowych rozrywek podejść profesjonalnie. Pamiętajmy jednak, że przygotowania do sezonu zimowego, jak i sam wyjazd w góry, to przede wszystkim dobra zabawa oraz czas na aktywny odpoczynek i relaks.

Remplus Fitness



Facebook
 

COUNT:32