Edukacja mody wg marki Łucznik

Opublikowano: 2011-01-19
SZKOŁA ŁUCZNIKA - szansa dla wizjonerów
Łucznik – lider rynku maszyn do szycia w Polsce – wspiera nowe inicjatywy edukacyjne i utalentowaną młodzież pasjonującą się modą, projektowaniem i szyciem.

Najnowszy projekty edukacyjny marki Łucznik pod nazwą „SZKOŁA ŁUCZNIKA” ma na celu wspieranie ośrodków, w których mają szansę narodzić się uznani projektanci mody. Projekt rozpoczął się patronatem TECHNIKUM KRAWIECKIEGO w Gliwicach i KATEDRY MODY na warszawskiej ASP. To dla młodych ludzi szansa na zdobycie umiejętności niezbędnych do funkcjonowania w światowym przemyśle modowym.
Wizjonerskie pomysły to atut niezbędny projektantowi do zaistnienia w świecie mody. Jednakże, nawet najwybitniejsi kreatorzy rozpoczynali swoją karierę od nauki sztuki krawieckiej w renomowanych szkołach modowych. Parsons, Saint Martin czy Fashion Institute of Technology to najbardziej prestiżowe szkoły projektowania na świecie, w których kształcili się: Calvin Klein, Alexander Wang czy Zac Posen. Ich zawrotne kariery są dowodem na to, że tylko właściwie ukierunkowany talent ma szansę zaistnieć w światowym przemyśle modowym. Mimo, iż Polska może poszczycić się docenianymi za granicą projektantami jak Ewa Minge czy Maciej Zień, wciąż niewiele jest w naszym kraju renomowanych ośrodków modowych.


Czym skorupka za młodu nasiąknie…
Dobry projektant jest w dużym stopniu rzemieślnikiem, który wie, jak będzie wyglądała jego kreacja podczas codziennego użytkowania i jakie są ograniczenia poszczególnych materiałów. Dlatego marka Łucznik wspiera w szczególności młodzież, która zaczyna poznawać tajniki krawieckiego rzemiosła. W ramach projektu „Szkoła Łucznika” w Technikum Krawieckim w Gliwicach uczniowie ćwiczą praktyczne umiejętności szycia na wielofunkcyjnych maszynach Weronika 2008 marki Łucznik.

- Widzimy ogromny potencjał w młodych ludziach, dla których moda stała się pasją. To oni za parę lat będą decydować o tym, co się nosi. Warto, by zyskali solidne podstawy teoretyczne i praktyczne krawiectwa, nim zaskoczą nas wizjami swoich niepowtarzalnych projektów – mówi Remigiusz Chrzanowski, odpowiedzialny za promocję marki Łucznik. – Projekt „Szkoła Łucznika” ma na celu pokazanie młodym ludziom, że szycie daje wiele satysfakcji z realizowania własnych projektów.


Od studenta do kreatora
Na warszawskiej ASP utworzono eksperymentalną Katedrę Mody, która będzie czerpać wzorce z najbardziej znanych szkół projektowania na świecie. Inicjatywie patronuje legendarna polska marka maszyn do szycia Łucznik. Program studiów został zbudowany w duchu edukacji opartej na koncepcji rozwoju zrównoważonego. Mając na uwadze, że projektant mody reprezentuje zawód użytkowy, zakłada on przyswojenie sobie przez studentów tzw. umiejętności zawodowych, przy równoczesnym rozwijaniu kreatywności, twórczego myślenia i indywidualnych talentów uczniów. Programubr zawiera także przedmioty humanistyczno-artystyczne, służące edukacji estetycznej.
Podczas zajęć prowadzonych przez wybitnych zagranicznych ekspertów w dziedzinie mody, studenci będą doskonalić sztukę szycia za pomocą najnowocześniejszych maszyn marki Łucznik – Telimena II 2030, które pozwalają na zrealizowanie nawet najbardziej skomplikowanych projektów.



Facebook
Reklama
 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat