W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies.
Ukryj komunikat


Fitness - pogromca tłuszczu

Opublikowano: 2012-07-31
Odchudzanie na zajęciach fitness.
Jeżeli zmagasz się z nadmiarem tkanki tłuszczowej, wybór odpowiedniego programu fitness ułatwi ci jej spalenie.

O tym, że dzięki uczęszczaniu na treningi fitness, można skutecznie schudnąć, wie każda z nas. Szeroki wachlarz ofert związanych z różnymi rodzajami aktywności fitness pozwala na dobranie odpowiedniego treningu do własnych potrzeb, preferencji i oczekiwań. Jak dowodzą trenerzy, tkanka tłuszczowa przy intensywnym treningu zaczyna się spalać dopiero po 30-40 minutach. Dzieje się tak dlatego, że organizm pobiera energię z tkanki tłuszczowej dopiero, gdy skończy się zapas wielocukru, który gromadzony jest w wątrobie i mięśniach. By spalić tłuszcz, należy usilnie trenować przynajmniej przez godzinę. Nie warto w takiej sytuacji spędzać tych długich minut na nieciekawym i frustrującym treningu. Tym bardziej, że należy go powtarzać stosunkowo często, by zobaczyć satysfakcjonujące efekty.

STEP AEROBIK
To program fitness, który opiera się na aerobiku z wykorzystaniem stepu. Ten rodzaj treningu skupia się na kształtowaniu nóg, ud i pośladków, dzięki wzmacnianiu mięśni tych partii ciała i spalaniu tkanki tłuszczowej. Ćwiczenia polegają na wchodzeniu i schodzeniu ze stopnia, który ma regulowaną wysokość. Atutem tego programu ćwiczeń jest dobra zabawa, gdyż oprócz samej czynności wchodzenia na stopień w rytm szybkiej i energicznej muzyki, dodatkowo należy wykonywać określone kombinacje choreograficzne. Kojarzy się to więc z intensywnym tańcem. Utrata kalorii zależy od długości i stopnia intensywności treningu. Regularny udział w zajęciach step aerobiku poskutkuje spaleniem tkanki tłuszczowej w dolnych partiach ciała, wzmocnieniem mięśni, zwiększeniem wytrzymałości i poprawą równowagi. Zajęcia te są odradzane osobom, które mają problemy z kręgosłupem lub stawami.

FAT BURNING
Jak nazwa wskazuje, trening jest w pełni nastawiony na spalanie tkanki tłuszczowej. Program Fat Burning charakteryzuje się ruchami zaczerpniętymi z klasycznego aerobiku, ale samo wykonywanie ćwiczeń ma opierać się na obszernie wykonywanych ruchach i większej skoczności. Podstawą tego treningu jest utrzymanie jednostajnego natężenia, czyli podwyższenie tętna i utrzymywanie go na tym samym poziomie przez cały trening. Zapewni to spalanie tkanki tłuszczowej po około 30 minutach treningu.

SPINNING
Spinning to trening wykonywany na specjalnym rowerze. Mamy możliwość dopasowania intensywności do indywidualnych preferencji. Intensywny, godzinny trening pozwala spalić nawet do 800 kcal. Ale, by było to możliwe, należy pracować na najwyższych obrotach. Trening na rowerze spinningowym wyznacza także przeszkody, tj. jazda pod górkę i z górki oraz po różnych rodzajach nawierzchni. Trening nie tylko intensywnie spala tkankę tłuszczową, ale także podnosi wytrzymałość i znacznie poprawia kondycję.

Udział w regularnych treningach fitness poprawi kondycję, wzmocni mięśnie i pozwoli spalić tkankę tłuszczową. Należy jednak pamiętać, że niezbędne jest także stosowanie zdrowej diety. Zdrowie i zgrabną sylwetkę zapewni jedynie dobrze zbilansowana dieta, zdrowy tryb życia i odpowiednie treningi.

Agnieszka Ziętek
(agnieszka.zietek@dlalejdis.pl)

Fot. sxc.hu



Facebook
 

COUNT:32