Jak dbać o kondycję w trakcie izolacji?

Opublikowano: 2020-07-09
Aktywność fizyczna podczas izolacji.
Utrzymanie formy w ostatnim czasie stało się trudniejsze niż kiedykolwiek. Wystarczy jednak dobra motywacja i pozytywne nastawienie, aby cieszyć się znakomitą kondycją.

Do realizacji tego celu konieczne są nie tylko regularne ćwiczenia, ale i właściwa regeneracja. Z pewnością pomogą w tym elektrolity po treningu oraz wypoczynek.

Spaceruj i nie daj się rutynie

Ostatnie miesiące są wyjątkowe na niespotykaną dotąd skalę – pandemia koronawirusa ogranicza naszą aktywność na wielu polach. I choć pomału życie wraca do normalności, np. otwierają się kolejne siłownie i kluby fitness, wciąż dużo problemów może sprawiać utrzymanie formy i dobrego samopoczucia.

Jednym z najlepszych sposobów do osiągnięcia tego celu jest unikanie rutyny. Staraj się przełamać schematy i umiejętnie łącz rozrywkę umysłową z rekreacją fizyczną. Wystarczy co drugi dzień wybrać się na 30-minutowy spacer, aby dotlenić organizm i wspomóc pracę mózgu. Dzięki temu poprawisz sobie nastrój, więcej przyjemności sprawi ci także praca.

Na spacer możesz wybrać się z bliskimi, np. dziećmi, co będzie okazją do aktywnego i przyjemnego spędzenia wspólnie czasu. Ciekawą alternatywą może być też wycieczka rowerowa lub wyjście na rolki.

Ćwiczenia w domu

Świetną metodą na utrzymanie kondycji w czasach izolacji są oczywiście ćwiczenia w domu. Zaletą tego rozwiązania jest choćby to, że nie musisz mieć specjalistycznego sprzętu, a do tego nie jesteś uzależniony np. grafikiem siłowni czy klubu fitness. Zamiast hantli skorzystaj z butelek napełnionych wodą, matę może zastąpić dywan– wszystko zależy od twojej kreatywności.

Z drugiej strony jednak trening domowy wymaga od ciebie znacznie większej motywacji. Wyznacz sobie cele, do których możesz systematycznie dążyć. A skoro wspomniano już o regularności, to kluczowe jest przestrzeganie planu treningowego.

W internecie znajdziesz wiele gotowych programów treningowych, możesz też ćwiczyć online ze swoimi idolami, dzięki przygotowanym przez nich materiałom. Ćwiczenia dobierz do swoich zamierzeń. Jeżeli zależy ci na zrzuceniu „oponki”, najlepiej sprawdzi się trening interwałowy połączony z treningiem cardio. Przy chęci nabrania masy mięśniowej, skorzystaj z treningu siłowego oraz obwodowego.

Niezwykle popularnym treningiem w czasach izolacji stała się tabata. To bardzo intensywne ćwiczenia interwałowe, ale całość trwa zaledwie 4 minuty. Dlatego to doskonały trening dla osób, które nie mają zbyt wiele wolnego czasu.

A co po treningu?

Każdy trening powinien być poprzedzony rozgrzewką, aby przygotować organizm do wzmożonego wysiłku. W czasie ćwiczeń natomiast wypłukiwanych jest wiele mikroelementów i pierwiastków, które należy następnie uzupełnić. Dlatego właśnie tak istotne są elektrolity po treningu. Możesz je dostarczać w postaci suplementów diety czy tabletek musujących. Alternatywą dla elektrolitów po treningu jest domowy izotonik.

Artykuł sponsorowany



Facebook
Reklama
 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat

COUNT:29