W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies.
Ukryj komunikat


Jak nie przytyć przez święta?

Opublikowano: 2015-12-22
Dieta podczas świąt, co zrobić, żeby nie przytyć + tabela kalorii.
Święta za pasem. Zastanawiasz się, ile będziesz musiała ćwiczyć, żeby spalić wszystko, co zjesz? Poniżej znajdziesz porady, jak nie przytyć i dowiesz się, ile kalorii mają klasyczne potrawy świąteczne

  1. Ćwicz każdego dnia rano. Dzięki temu podniesiesz poziom metabolizmu na cały dzień. Święta to czas lenistwa – zgoda. Jednak wystarczy, że po przebudzeniu zrobisz dwadzieścia pajacyków, piętnaście brzuszków, dziesięć przysiadów i pięć pompek, a pomożesz organizmowi przebrnąć przez tę, trudną dla niego, batalię.
  2. Pij dużo wody. Dzięki temu zapełnisz żołądek. Zrezygnuj z innych napojów, zmniejszając tym samym ilość spożytych kalorii.
  3. Nie siadaj do stołu głodna. Jeśli jedziesz do kogoś, zjedz coś małego przed wyjściem. Jeśli jesteś organizatorką, przegryź coś zanim przyjdą goście.
  4. Zamiast siedzieć cały czas za stołem, wybierz się na rodzinny spacer. To świetny sposób na miłe spędzenie czasu, a przez godzinę możesz spalić 230 kalorii.
  5. Talerz napełnij tylko raz. Na co dzień najadasz się taką porcją, a dziś czeka na Ciebie jeszcze deser.
  6. Jedz wolno. W ten sposób szybciej strawisz posiłek. Dodatkowo unikniesz wymigiwania się od spróbowania kolejnych pyszności.
  7. Spróbuj deseru, ale tylko spróbuj. Spójrz na słodkości, jak na coś do spróbowania, a nie na posiłek, którym masz się najeść. Wybierz tylko jeden kawałek i delektuj się jego smakiem.
  8. Zrezygnuj z cukru. Jeśli będziesz piła kawę lub herbatę, nie słódź jej. Każda łyżeczka to 20 kalorii. Mało? Biorąc pod uwagę, ile pochłaniamy ich przy okazji świąt, każde 20 kalorii to bardzo dużo.
  9. Podczas posiłku skup się na rozmowie z bliskimi, nie na jedzeniu. W ten sposób zamiast pochłaniać kalorie, będziesz je spalać. Godzina rozmowy to 100 spalonych kalorii.
  10. Po obfitym posiłku nie siedź przy stole lub, co gorsze, nie idź spać. Właśnie wtedy najlepiej wybrać się na spacer. Jeśli nikt nie będzie miał na to ochoty, po prostu wstań od stołu i zaoferuj, że pomożesz przy zmywaniu.
DANIE WIELKOŚĆ PORCJI KALORIE
Zupa grzybowa Miseczka/200 ml 100 kcal
Barszcz z uszkami Miseczka/200 ml 100 kcal
Kapusta z grzybami 3 łyżki/100 g 80 kcal
Bigos 3 łyżki/100 g 112 kcal
Śledź w śmietanie 50 g 90 kcal
Pstrąg w galarecie 100 g 112 kcal
Ryba po grecku 100 g 80 kcal
Karp w galarecie 100 g 55 kcal
Pierogi z kapustą 3 pierogi/120 g 225 kcal
Krokiety z kapustą 100 g 320 kcal
Pasztet pieczony plaster/30 g 108 kcal
Kompot z suszonych owoców filiżanka 200 kcal
Kluski z makiem 3 łyżki/100 g 300 kcal
Kutia 3 łyżki/100 g 250 kcal
Keks bakaliowy Mały kawałek/50 g 190 kcal
Makowiec Mały kawałek/50 g 170 kcal
Sernik Mały kawałek/50 g 165 kcal
Piernik Mały kawałek/50 g 165 kcal
Lukrowane pierniczki pierniczek/10 g 35 kcal


Dominika Jaworowska
(dominika.jaworowska@dlalejdis.pl)

Fot. pixabay.com



Facebook
 

COUNT:30