W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies.
Ukryj komunikat


Jak zdrowo przytyć?

Opublikowano: 2017-04-29
Osoby, które zadają sobie tytułowe pytanie, często oceniane są jako dziwne. Przecież to schudnąć jest trudno, a żeby przytyć wystarczy jeść i nie ograniczać się głównie ze słodyczami i fast-foodami.

Jednak ten, kto nigdy nie próbował bezskutecznie przytyć, nie ma pojęcia, jak trudne jest to zadanie. Być może nawet trudniejsze, niż schudnięcie, bo o ile istnieje wiele treningów, suplementów czy nawet kosmetyków ułatwiających zrzucanie kilogramów, to już artykuły wspomagające ich na nabieranie są raczej niszą.

Dlaczego w ogóle tyć?
Zacznijmy od tego, że efektem, o który chodzi najczęściej osobom drobnej budowy jest nie tyle nabicie dodatkowych kilogramów, co zwiększenie objętości mięśni i rozbudowanie sylwetki. Nie o tłuszcz, a o mięśnie. Czasy, w których bardzo szczupłe figury były uznawane za pożądane, dawno minęły. Dziś ideałem piękna jest sylwetka dobrze ukształtowana, wysportowana. Warto się o nią starać nie tylko ze względu na modę. Aby ją uzyskać, niezbędne będą regularne ćwiczenia i staranne odżywianie, a to z pewnością nie pozostanie obojętne dla naszego zdrowia. To drugi z powodów, dla którego kobiety starają się przytyć. Trzecim jest zaś często chęć zmiany swojego wizerunku w oczach innych. Wiele bardzo szczupłych kobiet przyznaje, że często są traktowane jak dzieci, a ich pozycja zawodowa czy głos w dyskusji bagatelizowane ze względu na ich posturę. W końcu jak nas widzą, tak nas piszą. Jeśli też na to narzekasz, być może nabranie masy mięśniowej pozwoli uporać Ci się z tym raz na zawsze.

Zasady odżywiania – jeść, żeby tyć
Skoro jesteś szczupła od zawsze, najprawdopodobniej masz przyspieszoną przemianę materii. Dlatego też musisz jeść więcej, niż wynikałoby to z zapotrzebowania kalorycznego dla Twojej wagi. Na początku możesz choćby orientacyjnie zwiększać porcje śniadania czy obiadu albo dodawać kolejny posiłek między głównymi daniami. Jeśli brakuje Ci apetytu, pobudzą go soki warzywne lub owocowe (zwłaszcza kwaśne owoce) oraz przyprawy takie jak chrzan, gorczyca, cynamon, kminek czy tymianek. Zadbaj też, by Twoje posiłki były smaczne i ładnie podane. Nie będziesz czuła się zmuszana do ich jedzenia. Jeśli mimo wszystko trudno jest uzbierać Ci odpowiednią liczbę kalorii ze zjadanych posiłków, wypróbuj odżywki na masę, dostępne w sklepach dla kulturystów i sportowców. Przydadzą się szczególnie, kiedy zaczniesz ćwiczyć siłowo – a dlaczego warto, o tym zaraz. Pamiętaj też, że budowanie masy tłustymi fast-foodami i słodyczami to mit. Choć zawierają one sporo kalorii, to nie dostarczają organizmowi żadnych wartości ani budulca dla mięśni. Jedząc je nadal będziesz chuda, ale za to miejscami otłuszczona, co prowadzi do mało atrakcyjnej sylwetki, tzw. skinny fat (sprawdź zdjęcia w Google - nie chcesz tak wyglądać).

Bądź aktywna!
Kolejnym mitem powtarzanym szczupłym osobom jest ten, że ćwiczenia doprowadzą je do utraty jeszcze większej ilości cennych kilogramów. Stałoby się tak, jeśli ćwiczyłabyś przez dłuższy czas cardio. Do nabrania masy mięśniowej niezbędne są za to ćwiczenia siłowe. Najłatwiej wykonywać je na siłowni, będąc pod opieką trenera personalnego. Jeśli jesteś początkująca, ułoży on dla Ciebie trening, poleci co jeść, jakie odżywki na masę będą najskuteczniejsze i wskaże, jak nie pogubić się w nowej rutynie.

Czy będzie warto? Zdecydowanie! Potrzebujesz tylko wytrwałości i samozaparcia. A inspiracją może być dla Ciebie Bethany Tomlison, która w ciągu 2 lat przytyła 12 kilogramów i zmieniła się z wychudzonej nastolatki w silną i pewną siebie kobietę.

ip

fot. ActiveLifeEnergy



Facebook
Reklama
 

COUNT:31