W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies.
Ukryj komunikat


Jak zrobić biznes w internecie?

Opublikowano: 2011-05-02
Biznes w sieci. Dla kogo?
Czy myślałeś kiedykolwiek o tym, żeby zarabiać nie wychodząc z domu? Teraz jest to możliwe! Swój sklep może prowadzić w internecie.

Dwie metody zarabiania
Istnieją dwie drogi zarabiania: bezpośrednie i pośrednie. Zarabianie bezpośrednie opiera się na tym, że tworzymy towar, sprzedamy, utrzymujemy kontakt z klientem, wciąż sprzedając. Problemem jednak jest to, że musimy stworzyć własny produkt. Nie wszyscy jednak to potrafią, czy też mają na to czas. Dla takich osób pozostaje zarabianie pośrednie. Polega to na tym, że zostajemy pośrednikami pomiędzy twórcą produktu, a klientem. Uczestniczymy np. w programach partnerskich.


W jaki sposób można zarobić?
Najpopularniejsze są sklepy internetowe. Musimy jednak mieć je po stałą kontrolą, chyba, że posiadamy pracowników, którzy się zajmą naszymi sprawami. Taki rodzaj działalności ma swoje zalety: dostęp do większej ilości klientów, możliwość targetowania reklam. Mają też niestety wady: duża konkurencja, szczególnie cenowa.
W internecie możemy zarabiać także na programach partnerskich. Tutaj jesteśmy pośrednikami, którzy kierują klientów np. do sklepu internetowego. Firmy wprowadzające programy partnerskie dzielą się czasami procentem z dokonanych zakupów. Pieniądze może też uzyskać za skierowane wejścia, kliknięcia w baner reklamowy czy wykonanie prze klienta pożądanej akcji (np. wypełnienie formularza, czy ankiety)


Ile kosztuje otworzenie i utrzymanie sklepu internetowego?
Nastawiamy się na zarobki, ale wiadomo, że musimy mieć kapitał, aby taki sklep otworzyć. Zastanawiamy się, ile to tak naprawdę kosztuje i czy nas na to stać. Gdy zakładamy wykorzystanie darmowego oprogramowania do budowy sklepu i tak musimy opłacić rejestrację domeny ( 50 zł), wykupienie hostingu (ok. 100zł), koszt opakowań i eksploatację komputera i drukarki (ok. 200zł). W zamian za to musimy poświecić mnóstwo czasu na uruchomienie platformy sklepowej, która z uwagi na powszechny dostęp nie będzie raczej unikatowa. Jeśli jednak mamy życzenie zatrudnić grafika, który wykona dla nas szatę graficzną oraz dodatkowe elementy wzbogacające nasz sklep, to musimy się przygotować na koszty w postaci ok. 1500 zł. Z uwagi na rozbudowę sklepu będziemy potrzebowali lepszego hostingu (ok. 200 zł).


Najdroższy wariant to decyzja na zlecenie wykonania sklepu. Tutaj musimy się liczyć z naprawdę dużymi kosztami. Mamy wtedy gwarancje, że w naszym sklepie wszystko będzie działało zgodnie z naszymi oczekiwania. Nie potrzebujemy zatem poświęcać swojego czasu na konfiguracje strony. Niestety kosztuje to przynajmniej 5000 zł, dodatkowo musimy zatrudnić webmastera (1000 zł).


Sklep internetowy za 50 zł?
Założenie internetowego sklepu za 50 zł, jak możemy czasami przeczytać w niektórych reklamach, może być naprawdę trudne. Pamiętajmy, że podane koszty nie uwzględniają kosztów wynagrodzenia kampanii marketingowej. Wydrukowanie ulotek reklamowych to też koszty w granicach 300 – 500 zł, nie wspominając już o reklamie w lokalnej gazecie, czy radiu. Z drugiej jednak strony nie ma rzeczy niemożliwych i nawet walka w pojedynkę, jeśli poświęcimy mnóstwo swojego czasu i cierpliwości, może się udać.


Biznes w sieci. Dla kogo?
Okazuje się, że to szczególnie ludzie młodzi poszukują sposób na zarobienie przez internet. Dzieje się tak przede wszystkim, kiedy nie mają szans na osiągnięcie sukcesu w swojej branży czy też muszą pogodzić studia z pracą. Biznes w internecie wiąże się przede wszystkim z handlem. Może być więc świetną pracą dodatkową. Liczy się tutaj zaradność, kreatywność, pomysłowość. Dobrze wiedzieć, w jaki sposób możemy sprzedać dany produkt i jakimi metodami pozyskać jak największą liczbę klientów. Pamiętajmy jednak, że każdy, kto chce rozpocząć swoją przygodę z biznesem internetowym, powinien poświęcić odpowiednią ilość czasu na zapoznanie się z dostępnymi materiałami na ten temat. Dzięki temu unikniemy rozczarowań i strat zamiast spodziewanych zysków.


Wioleta Derkowska
(redakcja@kobieta20.pl)





Facebook
 

COUNT:33