W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies.
Ukryj komunikat


Krakowskie centra handlowe

Opublikowano: 2017-01-30
Centra handlowe w Krakowie.
W dużych miastach, tętniących życiem, pełnych turystów i ludzi, którzy mieszkają tam, na co dzień, oprócz sprawnej komunikacji, parków, zabytkowej architektury jednym z ważniejszych elementów...

których nie może zabraknąć, są centra handlowe. Od pewnego czasu liczba galerii w polskich miastach nieustannie rośnie. Architekci tworzą wspaniałe projekty budynków o unikalnych bryła, które powinny komponować się z przestrzenią publiczną, w której zostaną wybudowane. Jednak najważniejszą kwestią jest ich funkcjonalność i wykorzystanie potencjału tak, aby przyciągały one tłumy kupujących. Modne stało się budowanie galerii nie tylko w dużych miastach, ale również w tych mniejszych, gdzie tak samo cieszą się one sporym zainteresowaniem. Większe miasto to większa ilość takich miejsc. W samym Krakowie praktycznie każda dzielnica ma swoje centrum handlowe i wcale nie jest to targ ze straganami pod gołym niebem, ale nowoczesne, o ciekawych bryłach i rozwiązaniach galerie handlowe.

Inna dzielnica, inne rozwiązanie
Zazwyczaj powstające budynki galerii handlowych są projektowane i dopasowywane do przestrzeni, w której powstają. Tak samo dobór lokalizacji, który leży kwestii inwestora, ale niekiedy również władz miasta ma spore znaczenie. Tym samym galerie usytuowane bliżej centrum mogą mieć większe powodzenie ze względów na swoją lokalizację, czy tak jest, można się sprzeczać. Często te, które znajdują się nawet dalej od centrum, cieszą się dużo większym zainteresowaniem. Przykładem może być Galeria Bronowice, która jest stosunkowo nową galerią. Dotarcie do niej komunikacją miejską wiąże się z wyprawą autobusem, gdyż w te rejony nie jeżdżą już tramwaje. Mimo to liczba odwiedzających to miejsce jest stosunkowo wysoka w porównaniu do innych, nawet tych bardzo blisko centrum. Jest to galeria, do której najlepiej wybrać się własnym samochodem – miejsc parkingowych wystarczy dla wszystkich. Mimo że znajduje się ona stosunkowo daleko od centrum miasta, otoczona innymi punktami handlowymi np. popularną Ikeą zyskuje dodatkową atrakcyjność. Inną popularną galerią jest Galeria Krakowska o najlepszej z możliwych lokalizacji. Tuż przy dworcu autobusowym i PKP jest wręcz skazana na tłumy odwiedzających, przez co często staje się zatłoczona, głośna, a niekiedy nawet trudno tam wytrzymać i przejść do konkretnego celu. Zdecydowanie mniejsza, spokojniejsza, w cichej dzielnicy bardzo blisko Wisły znajduje się Galeria Kazimierz. Może nie przyciąga do siebie takich tłumów jak Krakowska czy Bronowice, ale jest bardzo stylowa. Dla ludzi z południowej części Krakowa prym może wieść Bonarka, choć niewykluczone, że wolą oni przejechać całe miasto i skorzystać z usług, które oferuje Galeria Bronowice. Bonarka słynie z różnych ciekawych akcji z udziałem gwiazd oraz z charakterystycznego wysokiego komina, który nocą mieni się w różnych kolorach. Kraków posiada kilka naprawdę sporych budynków pod centra handlowe, ale również sporo mniejszych takich jak Galeria Zakopianka, Solvay, Plaza czy M1. Punkty te mają wspólne profile handlowe, jednak tylko niektóre zdecydowały się na rozszerzenie działalności i inne udogodnienia dla swoich klientów.

Nie tylko galeria
Galerie zapełniają jedno główne zadanie: dają miejsce, w którym przedsiębiorcy mogą oferować swoje produkty i usługi dla szerokiego grona odbiorców. Czasem osoby, które teoretycznie przychodzą do galerii z chęcią zakupów nowych butów, wychodzą z nowymi kolczykami i siatką kosmetyków. Dostępność szerokiej oferty różnych towarów w jednym miejscu przyciąga szerokie grono odbiorców w różnych grupach wiekowych i z różnymi potrzebami. Galerie generują ogromne zyski, ale nieustannie muszą zdobywać nowych klientów, dlatego decydują się na wprowadzanie dodatkowy usług, rozszerzają swoją ofertę o nowe przestrzenie. O ile stanowiska handlowe są wynajmowane przez konkretnych wystawców, to o tyle przestrzeń, która pozostaje do wykorzystania w obrębie samego obiektu, może zostać zaaranżowana w nietuzinkowy sposób. Do centrów wprowadzano już piętra z miejscami serwującymi różnego rodzaju potrawy od wykwintnych dań po Fast Foody. Jest to już ogólne rozwiązanie, z którym spotkamy się w Galerii Krakowskiej, Bonarce, M1, Solvayu i całej reszcie takich miejsc. Podobnie z usługami kinematograficznymi. Kino w galerii to już podstawa i stały element, często łączony również z innymi rozrywkami jak np. kręgle. Standardowe stanowiska znanych marek, budki czy wyspy na otwartej przestrzeni, sklepy ze sprzętem AGD i RTV, salony fryzjerskie, kosmetyczne, sieci komórkowych, księgarnie, kioski, drogerie, apteki, piekarnie cały miszmasz.

Jedno z ciekawszych rozwiązań zaproponowała Galeria Bronowice, dzięki czemu jest ona jedną z najbardziej lubianych galerii w Krakowie. Udostępniono powierzchnię wystawową zupełnie niespotykanym wcześniej w takich miejscach przedsięwzięciom Akademia Sztuki, Kącik Filmowy czy chociażby czytelnia. Zatem w przestrzeń stricte handlową wprowadzono kulturę oraz sztukę zmniejszając tym samym dystans między nimi a zupełnie przypadkowymi odbiorcami. Galeria Bronowice oprócz wielu stoisk handlowych i bardzo szerokiej ofercie wystawowej organizuje różnego rodzaju eventy i wydarzenia, które stały się systematyczną atrakcją dla stałych klientów i wciąż przyciągają nowy target. Galeria posiada bardzo dobrą infrastrukturę i, mimo że jej lokalizacja nie pozwala na dotarcie do niej tramwajem, zaproponowano alternatywne rozwiązanie – bezpłatny autobus. Z myślą o mieszkańcach w galerii funkcjonuje Punkt Obsługi Mieszkańców oraz Poczta Polska. Ponadto w Galerii Bronowice udostępniono największą powierzchnię handlową dla hipermarketu Auchan, co zdecydowanie przyciąga rodziny, studentów czy osoby starsze.

Średnia czasu spędzanego na zakupach każdego roku systematycznie się zwiększa. Częściej wybieramy zakupy w centrach handlowych ze względu na dostępność różnorodnego towaru w jednym miejscu.

Galeria handlowa Kraków Bronowice


Fot. Materiały zewnętrzne



Facebook
Reklama
 

COUNT:33