Napoje nawadniające organizm

Opublikowano: 2018-07-12
Napoje, które skutecznie nawodnią organizm.
W artykule przedstawimy wam przykładowe przepisy, które pozwolą w naturalny sposób nawodnić organizm.

Picie wody wydaje się być czymś oczywistym. Tymczasem okazuje się, że większość z nas wypija zdecydowanie za mało wody. Podczas aktywności sięgamy też po gotowe napoje izotoniczne, hipertoniczne i inne, ale niestety większość z nich nie jest dobra dla naszego zdrowia i zawiera liczne niebezpieczne substancje, przypominając bardziej tablicę Mendelejewa niż zwykłą wodę. Czy powinniśmy się tym martwić? Zamiast zastanawiać się nad chemią w napojach lub wydawać krocie na ich naturalne odpowiedniki, proponujemy zastąpić je domowymi specyfikami. Dzisiaj poznacie kilka prostych przepisów, dzięki którym nawadnianie nie tylko stanie się waszym nawykiem, ale i nie nadszarpnie domowego budżetu.

Napoje hipotoniczne:

  • 20-40 g sacharozy (np. naturalny miód) + 1 l ciepłej wody + 1-1,5 g soli, do smaku możecie dodać sok owocowy;
  • 100 ml zagęszczonego soku owocowego + 900 ml wody + 1-1,5 g soli; 3) 250 ml soku owocowego (oczywiście najlepiej taki z domowej produkcji albo naturalny ze sklepu) + 750 ml wody + 1-1,5 g soli.


Napoje izotoniczne:

  • 40-80 g sacharozy (znowu najlepiej wybrać dobrej jakości naturalny miód) + 1 l ciepłej wody + 1-1,5 g soli;
  • 200 ml zagęszczonego soku owocowego + 800 ml wody + 1-1,5 g soli;
  • 500 ml soku owocowego + 500 ml wody + 1-1,5 g soli.


Katarzyna Kubiak
(katarzyna.kubiak@dlalejdis.pl)

Fot. pixabay.com



Facebook
Reklama
 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat

COUNT:29