Oskoła, czyli sok z brzozy

Opublikowano: 2018-01-04
Soki z brzozy OSKOŁA.
Tradycja zbierania soku z naciętych pni brzozy wczesną wiosną przetrwała w małych wioskach oraz kultywowana jest przez środowiska związane z medycyną naturalną.

Oczywiście my ludzie miast nie mamy czasu na spacer po parku, a co dopiero na poranne zbieranie oskoli. Dlatego musiałam spróbować oskoli  wyprodukowanej przez Marwit, znany mi już z jednodniowych soków.

Oskoła Marwitu jest w sprzedaży w szklanych butelkach 300 ml. W dodatku jest dostępna w różnych wersjach smakowych: sok z brzozy z dodatkiem soku z cytryny, granatu, żurawiny lub dzikiej róży, a czysty występuje również w wersji bez cukru. W smaku przypomina trochę wodę smakową, jest lekko słodki. Mnie najbardziej odpowiada oskola z sokiem z dzikiej róży, o nieco kwaskowatej nucie. Ważność zachowuje przez kilka miesięcy, a po otwarciu 72 godziny w lodówce.

Brzoza ma właściwości bakteriobójcze, a napar z liści brzozy uzdrawiająco wpływa na układ moczowy. Bzowina, bo tak inaczej nazywana jest oskoła, ma w sobie mnóstwo przeciwutleniaczy, witamin i minerałów, dzięki czemu wzmacnia odporność, wspomaga pracę serca (zapobiega zakrzepicy i chorobie niedokrwiennej serca) i układu pokarmowego (łagodzi objawy wrzodów i nieżytu żołądka). Ponadto reguluje przemianę materii i przeciwdziała tworzeniu się kamieni nerkowych. Poza zbawiennym wpływem na objawy reumatyzmu, picie oskoły polecane jest w chorobach nowotworowych. Sok z brzozy polecany jest szczególnie osobom starszym, tym z obniżoną odpornością i palaczom,. Pomaga on również walczyć z anemią. Wystarczy szklanka soku z brzozy dziennie, aby zaspokoić zapotrzebowanie na sole mineralne, pierwiastki takie jak: potas, fosfor, wapń, miedź, żelazo i magnez, witaminę C oraz witaminy z grupy B i sole mineralne.

Dla przykładu oskola z sokiem cytryny 100 ml zawiera:

Wartość energetyczna - 138 kJ / 32 kcal
Tłuszcz - 0 g
w tym kwasy tłuszczowe nasycone - 0 g
Węglowodany - 8,1 g
w tym cukry - 8,1 g
Białko - 0 g
Sól - 0 g

Warto spróbować, a nawet zastąpić oskolą napoje gazowane, aby mieć zdrowie i siłę przodków.

Ada Fit
redakcja@kobieta20.pl






Facebook
Reklama
 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat

COUNT:33