W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies.
Ukryj komunikat


Po co i jak wyeliminować cukier?

Opublikowano: 2016-02-17
Co się stanie, kiedy zrezygnujesz z cukru?
Od czasu do czasu rezygnujesz z cukru, żeby schudnąć? A zastanawiałaś się kiedyś, czy może warto byłoby wyeliminować go raz na zawsze? To trudna decyzja, ale gra jest warta świeczki.

Cukier kojarzy nam się ze słodką herbatą, czekoladą i powidłami. Musimy jednak wiedzieć, że jest prawie we wszystkim. Być może będziesz zaskoczona, ale znajduje się np. w chlebie, czy mleku. Dlatego jeśli każdego dnia do normalnych posiłków dorzucasz słodkie przekąski i kolorowe napoje, zdecydowanie przekraczasz dozwoloną dawkę. Gdy wyeliminujesz nienaturalne źródła cukru, możesz zauważyć, że wydarzy się pięć rzeczy, które pozytywnie Cię zaskoczą.

Energia pójdzie w górę
Jak na ironię, kiedy jesteśmy zmęczeni, sięgamy po napoje energetyczne i batony. To powoduje szybkie, ale krótkotrwałe pobudzenie i tak wpadamy w niekończący się ciąg: senność, energetyk, senność, baton… Zrezygnuj z tego! Początkowo może być trudno, ale z czasem zobaczysz, że nie potrzebujesz tego typu wspomagaczy. Jeśli czujesz zmęczenie, wyjdź na spacer. Ruch i świeże powietrze pobudzą Cię szybko i na długo.

Waga się ustabilizuje
Im więcej cukru jesz, tym większą masz na niego ochotę. Kolejne samo napędzające się koło. Na pewno znasz to z autopsji: jeszcze tylko jeden kawałek. Później stajesz na wagę i nie możesz uwierzyć, że przybył Ci kolejny kilogram. Przechodząc na detoks cukrowy, wyjdziesz w końcu ze stanu „co se schudnę, to se przytyję”.

Metabolizm przyśpieszy
Jeśli Twój organizm mógłby powiedzieć Ci, co chce dostawać, to byłoby to dużo błonnika, a jak najmniej trudnych do strawienia pokarmów. Po usunięciu cukru z diety, umożliwisz mu zresetowanie procesów trawiennych i zaczniesz częściej odwiedzać toaletę.

Chęć na coś słodkiego odejdzie w niepamięć
To fakt: cukier, przyciąga cukier. Wyrzucając go ze swojego menu, przestaniesz mieć na niego ochotę. Gdy po miesiącu detoksu zjesz kawałek ciasta, będziesz absolutnie przesłodzona, pomimo że obecnie mogłabyś zjeść takie dwa.

Twoja skóra będzie promienna
Używasz najlepszych kremów, a masz poszarzałą skórę z wypryskami? A jak myślisz, w jaki sposób organizm ma się pozbyć tych śmieci, które do niego wprowadzasz? Wyeliminowanie cukru powinno pomóc. Nie zdziw się jednak, jeśli efekty będą niewielkie. Może się okazać, że nie tylko cukru spożywasz za dużo.

Gotowa do działania? W początkowej fazie eliminowania cukru, pomoże Ci kilka zasad:

  1. Pij dużo wody. Spadek poziomu cukru, spowoduje bóle głowy i senność. Nawodnienie organizmu zmniejszy dolegliwości.
  2. Jedz zdrowe śniadania. Dzięki temu na początku dnia dostarczysz organizmowi wartościowych składników, będziesz mieć więcej energii i mniejszą potrzebę podjadania czekolady.
  3. Nagradzaj się. Po każdym tygodniu kup sobie jakiś drobiazg, weź relaksującą kąpiel lub pójdź do kina.
  4. Poproś bliskich o wsparcie. Najlepiej będzie, gdy razem z Tobą podejmą się tego wyzwania, ale jeśli nie uda Ci się ich namówić, niech przynajmniej nie proponują Ci wspólnego wyjścia na sernik.
  5. Myśl pozytywnie. W każdej chwili, kiedy zechcesz sięgnąć po zakazany owoc, pomyśl o tym, co możesz osiągnąć rezygnując z niego.


Powodzenia!

Dominika Jaworowska
(dominika.jaworowska@dlalejdis.pl)

Fot. pixabay.com



Facebook
 

COUNT:32