W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies.
Ukryj komunikat


Pollini by Nicholas Kirkwood

Opublikowano: 2011-10-15
Pollini by Nicholas Kirkwood
Już 21 października, Nicholas Kirkwood, Dyrektor Kreatywny domu mody Pollini, na zaproszenie włoskiej firmy pojawi się w Poznaniu na Art.&Fashion Festival.

To dobra okazja, aby przyjrzeć się jego propozycjom na sezon jesień-zima 2011/12.

Kolekcja Pollini na obecny sezon jest odbiciem sposobu widzenia historii włoskiej marki przez młodego ekspresyjnego brytyjskiego projektanta. Reprezentuje esencjonalne ujęcie relacji pomiędzy włoską jakością i estetyką, a brytyjską awangardą. Jest także odzwierciedleniem stosunku pomiędzy znakomitym rzemiosłem wykonania i odkrywaniem nowych estetycznych przestrzeni.

Punktem wyjścia dla stworzenia kolekcji było poszukiwanie zmysłowej i luksusowej syntezy pomiędzy przeszłością i przyszłością marki. Kirkwood skupił się na projektach, które stanowią jej kwintesencję i są z nią najbardziej kojarzone. Wybrał klasyczne męskie buty i oficerki, modernizując ich klasyczny kształt futurystycznymi motywami charakterystycznymi dla swojej twórczości.

Zapożyczenia z męskiej garderoby widoczne są chociażby w ozdobach czółenek na awangardowych, zwężających się ku górze obcasach. Cała rzeźba butów stanowi rodzaj interpretacji męskich klasycznych mokasyn. Oficerki z kolei zdobywają nowe zdobienia i są wykonane z niewykorzystywanych dotąd materiałów.

Typowy dla Kirkwooda futurystyczny styl przejawia się w prostych rzeźbach modeli, który przełamują geometryczne obcasy, a także oszczędne, monumentalne akcenty architektoniczne. Z kolei klasyczne elementy, takie jak chociażby luźne cholewki, ozdoby i przeszycia, przywołują na myśl styl retro, stanowiąc tym samym odniesienie do historii marki.

Materiały, podobnie jak kolory, często łączone są na zasadzie kontrastu: zamsz ze skórą krokodyla, wąż ze skórą cielęcą. Paleta barw to odcienie kojarzone z jesienią: beż, musztardowy, odcień spalonego drewna, niebieski w tonie elektro i fuksja.

Kirkwood, który od września 2010 r. jest Dyrektorem Kreatywnym Pollini, w piątek 21 października pojawi się na Gali Finałowej festiwalu Art.&Fashion, odbywającej się w poznańskim Starym Browarze. Weźmie także udział w specjalnym otwartym wykładzie ‘Statement Shoes’ w ramach AFF Open University, podczas którego opowie m.in. o współpracy z tą znaną i szanowaną włoską marką.

W Polsce działa sześć salonów Pollini - dwa w Warszawie, oraz jeden w Krakowie, Poznaniu, Gdyni, i nowo otwarty salon w Katowicach. Bezpośrednim przedstawicielem marki w Polsce jest Powierza Family Company.

Powierza Family Company Sp. z o.o. istnieje na rynku od 1996 roku. Firma specjalizuje się w sprzedaży detalicznej selektywnej odzieży damskiej oraz akcesoriów. PFC jest właścicielem sieci detalicznej salonów odzieżowych i akcesoryjnych takich marek jak: Pollini, Max Mara, Marella, iBlues, Weekend by Max Mara, Pennyblack, Francesco Biasia, Coccinelle i Baldinini.



Facebook
 

COUNT:29