W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies.
Ukryj komunikat


Pollini by Nicholas Kirkwood – sezon wiosna/lato 2012

Opublikowano: 2011-10-19
Pollini by Nicholas Kirkwood – sezon wiosna/lato 2012
Już w najbliższy piątek, tj. 21 października, Nicholas Kirkwood, Dyrektor Kreatywny domu mody Pollini, pojawi się w Poznaniu na Art&Fashion Festival.

Projektant weźmie udział w specjalnym otwartym wykładzie ‘Statement Shoes’ w ramach AFF Open University, podczas którego opowie m.in. o współpracy z tą znaną włoską marką. Pojawi się także na Gali Finałowej festiwalu Art&Fashion, odbywającej się w poznańskim Starym Browarze.

Niedawno Kirkwood zaprezentował propozycje Polliniego na sezon wiosna/lato 2012.   Prezentacja kolekcji marki Pollini odbyła się po raz kolejny w paryskim hotelu Ritz. Tym razem Nicholas Kirkwood wybrał salon D’ete. Jego jasne wnętrze skąpane w świetle wpadających przez wysokie okna promieni słonecznych i blask kryształowych żyrandoli wydały się być stworzone do prezentacji kolekcji pełnej ekspresji i barw.

Inspiracją projektanta na stworzenie kolekcji wiosna/lato 2012 była tętniąca życiem Riwiera Francuska i jej otoczenie - naturalne światło, kształty i desenie, kosze pełne kolorowych owoców, uśmiechnięci ludzie, jak również poszczególne pory dnia - pełne magii poranki, leniwe południa i skąpane w złamanych promieniach zachodzącego dnia wieczory. Każda z tych pór inaczej definiuje barwę, jej postrzeganie i rozumienie.

Kolor to jeden z fundamentów kolekcji. Uwydatniają go materiały, z których jest wykonana. Pojawiają się w niej lakierowane skóry, których wycięcia układają się w kształt grafik kojarzonych z efektami postrzegania w formacie 3D. Kontrastują z nim skóry pytona i krokodyla, a także rafia i spleciona trawa, które z kolei przywołują skojarzenia z espadrylami.  To jednoznaczne odwołanie do pełnego lekkości rozumienia sposobu  życia na Riwierze latem. To także estetyczne zaskoczenie i nowe definiowanie luksusu.

Tym ostatnim odniesieniem brytyjski projektant zwiększa gamę materiałów, po jakie sięga. Poszerza pole estetycznych eksploracji, buduje nowe kontrasty. Te są widoczne nie tylko na płaszczyźnie materiałów, ale także stylu. Bardzo męski, oszczędny, wręcz surowy wizerunek, Nicholas Kirkwood zestawia ze zmysłowym, jednocześnie silnym i zdecydowanym obrazem współczesnej kobiety. Po raz kolejny powstaje kolekcja pełna zaskoczeń i nowych estetycznych definicji tego, co szczególnie pożądane.


Obok tych wszystkich innowacji, w kolekcji pojawia się jeden stały element. Rodzi się nowy emblemat marki. Jest nim torba o nazwie Amisse. Amisse, która swoją premierę miała w kolekcji jesień/zima 2011/12, latem wykonana będzie z bardziej zdecydowanych materiałów i charakteryzować się będzie mocniejszymi kolorami. Jej znak charakterystyczny to rodzaj klamry wykonanej z polerowanego mosiądzu.

W Polsce działa sześć salonów Pollini - dwa w Warszawie, oraz jeden w Krakowie, Poznaniu, Gdyni, i nowo otwarty salon w Katowicach. Bezpośrednim przedstawicielem marki w Polsce jest Powierza Family Company.

Powierza Family Company Sp. z o.o. istnieje na rynku od 1996 roku. Firma specjalizuje się w sprzedaży detalicznej selektywnej odzieży damskiej oraz akcesoriów. PFC jest właścicielem sieci detalicznej salonów odzieżowych i akcesoryjnych takich marek jak: Pollini, Max Mara, Marella, iBlues, Weekend by Max Mara, Pennyblack, Francesco Biasia, Coccinelle i Baldinini.



Facebook
 

COUNT:32