W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies.
Ukryj komunikat


Przygotuj się przed zimowym szaleństwem!

Opublikowano: 2012-12-14
Przygotuj się przed zimowym szaleństwem z Twój Fitness sp. z o.o.
Wielu z nas brak w ciągu roku konsekwencji w regularnym uprawianiu sportu. Od czasu do czasu zagłuszamy wyrzuty sumienia wizytą na basenie czy siłowni, na co dzień prowadząc siedzący tryb życia.

W obliczu zbliżającej się zimy wstępuje w nas jednak sportowy duch - od pierwszego śniegu marzymy o słonecznych stokach. Do zimowego szaleństwa koniecznie trzeba podejść z głową – w przeciwnym razie łatwo o niebezpieczne kontuzje.    

Nie daj się zwieść pozorom
Choć sezon narciarski nie należy do najdłuższych, to przygotowania do niego powinniśmy rozpocząć odpowiednio wcześniej. W sytuacji idealnej – powinniśmy być aktywni fizycznie przez cały rok. Jazda na nartach to nie lada wyzwanie dla naszego organizmu. Adrenalina przez i frajda ze zjazdów jest tak duża, że często nie czujemy, ani nie zdajemy sobie sprawy z tego ile mięśni bierze udział w tej zabawie. Warto zadbać o to, by nasz organizm, który nie jest przyzwyczajony do dużej dawki ruchu każdego dnia, odpowiednio przed planowanym wyjazdem przygotować. Już Kilka tygodni ćwiczeń wystarczy, by zmniejszyć ryzyko kontuzji i obolałych mięśni. „Postarajmy się znaleźć ten czas na aktywność. To kwestia naszego zdrowia i sprawności” – mówi Diana-Konopka Wnuk, trener personalny.

Grunt to dobry plan
Diana Konopka-Wnuk, trener personalny firmy Twój Fitness Sp. z o.o. zwraca uwagę na cztery najważniejsze aspekty treningu narciarskiego:

  1. Buduj wydolność i wytrzymałość tlenową organizmu. Bez tego nie uda Ci się w pełni wykorzystać możliwości jakie daje stok, bo będziesz szybko się męczyć. Ponadto, kiedy kondycja nie jest najlepsza, bardzo łatwo o błędy techniczne – prostujemy kolana, odchylamy tułów do tyłu itp. Taki błąd może prowadzić do niebezpiecznego upadku i kontuzji.
  2. Pracuj nad siłą mięśni nóg. Wzmacnianie nóg to najważniejszy element treningu, ale oczywiście nie jedyny. Silne mięśnie czworogłowe uda zagwarantują prawidłową pozycję i przyjemność ze zjazdów, zamiast bólu nóg już po kilku skrętach. Warto również zwrócić uwagę na wzmocnienie mięśni grzbietu, brzucha oraz ramion.
  3. Ćwicz skoczność. To element, o którym często zapominamy w narciarskich programach przygotowawczych. Treningi z przeszkodami do pokonania i przeskokami świetnie przygotowują do jazy na muldach i w trudniejszych warunkach, gdzie czasem trzeba oderwać narty od ziemi. Poproś trenera na siłowni, żeby zaproponował Ci kilka ćwiczeń z takimi elementami.
  4. Popracuj nad elastycznością swojego ciała. Ważne jest rozciąganie dynamicznei statyczne. To kolejny element, który chroni przed poważnymi kontuzjami. Twarde, nieelastyczne włókna mięśniowe ograniczają zakres ruchów a tym samym prowadzą do skomplikowanych złamań nawet przy niewinnym  z pozoru upadku.


Szalej z głową
Jeśli dobrze przygotujemy się do sezonu, to zimowe sporty z pewnością dadzą nam mnóstwo radości i satysfakcji. Wyjazdu nie zepsują nam ani zakwasy, ani żadne kontuzje. Pamiętajmy jednak o rozsądku na stoku - dajmy sobie czas na poznanie terenu i warunków na nim panujących, a każdego dnia przed pierwszymi zjazdami zadbajmy o odpowiednią rozgrzewkę. Z takim podejściem – dobra zabawa na stoku będzie gwarantowana!

Fot. Twój Fitness sp. z o.o.
IP



Facebook
 

COUNT:32