W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies.
Ukryj komunikat


Puszka czy butelka? – oto jest pytanie

Opublikowano: 2012-02-27
Nowe opakowania soków Dawtona.
Do tej pory dylemat ten był udziałem miłośników złocistego napoju.

Choć na forach internetowych można spotkać pełne emocji dyskusje nad wyższością jednego opakowania nad drugim, spór jak dotąd nie został rozstrzygnięty.

Nowoczesna puszka czy nieśmiertelna butelka? Zdania są podzielone. O ile jednak do tej pory polemika ta rozgrzewała jedynie amatorów płynu z pianką czy też zwolenników napojów gazowanych, teraz przed ciężkim wyborem stają również miłośnicy soków. Na polskim rynku pojawiły się bowiem trzy nowe soki owocowe Dawtony – pomarańczowy, jabłkowy oraz porzeczkowy z winogronem, dołączając tym samym do znanego już wcześniej Soku pomidorowego Siła Serca. Każdy ze smaków zamknięty został w niewielkiej, zachęcającej prostym designem puszce, otwierając tym samym nowy rozdział w branży opakowań dla soków, skoncentrowanej jak dotąd na szkle i kartonach. Czy będą konkurencją dla tradycyjnych butelek? Wiele wskazuje, że tak. Konsumenci cenią wygodę, którą zapewnia puszka. Jest ona o wiele lżejsza od szkła i zdecydowanie bardziej wytrzymała w porównaniu z innymi opakowaniami – nie tłucze się i nie zgniata samoistnie, zabezpieczając tym samym przed niekontrolowaną katastrofą w plecaku czy torebce. Dzięki temu świetnie nadaje się na wycieczki i spacery, a dodatkowo zajmuje niewiele miejsca. Puszka pozwala również na szybsze chłodzenie napojów (a więc i na oszczędność energii). Istotny jest także wymiar ekologiczny: puszka jest atrakcyjna wizualnie i łatwa do zadrukowania bez potrzeby stosowania etykiet, dodatkowo zaś przy jej otwieraniu nie są eliminowane żadne elementy, dzięki czemu zaraz po opróżnieniu nadaje się w całości do recyclingu, jako że to surowiec wtórny.

Firma Dawtona i jej produkty od niedawna stanowią część rynku soków i nektarów w Polsce – mówi Piotr Gawłowski z Dawtony. Nie mamy długiego doświadczenia w tym segmencie, ale nieraz pewna świeżość jest ważna, aby z innej perspektywy spojrzeć na branżę – stąd pomysł na naturalne soki w metalowych puszkach o pojemności 250 ml. Co szczególnie dla nas ważne, zadbaliśmy o pozytywny charakter produktu, nie skupiając się jedynie na wizerunku. Dzięki temu powstał sok służący zdrowiu, naturalny, polski, za niewygórowaną cenę; sok, który ma szansę na długoterminowe powodzenie rynkowe i który doceniła m.in. Fundacja Rozwoju Kardiochirurgii im. Prof. Zbigniewa Religii.

To, co poza niewątpliwie innowacyjnym i oryginalnym opakowaniem wyróżnia soki owocowe Dawtony to właśnie fakt, że zostały one objęty programem „Siła Serca” realizowanym przez Fundację Rozwoju Kardiochirurgii im. Zbigniewa Religii w Zabrzu. Celem projektu jest zakrojona na jak najszerszą skalę profilaktyka chorób serca i schorzeń cywilizacyjnych zarówno poprzez krzewienie i popularyzację wiedzy na ten temat, jak i szczególną promocję takich produktów, które poprzez swój skład i znakomitą jakość spełniają postawione im wymagania w zakresie prozdrowotności i profilaktyki. Warto zaznaczyć, że część dochodu ze sprzedaży soków w puszkach Dawtony wspiera realizowany przez Fundację program budowy prototypu i wdrożenia do praktyki klinicznej systemu wspomagania serca dla dzieci w wieku 8-12 lat, o masie ciała 20-40 kg, który umożliwi regenerację niewydolnego serca lub podtrzymanie jego funkcji w oczekiwaniu na transplantację.



Facebook
 

COUNT:30