W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies.
Ukryj komunikat


Rozważne grillowanie

Opublikowano: 2017-07-25
Jak mądrze grillować.
Sezon grillowy w pełni, jednak nie oznacza to, że w tym czasie musimy zajadać się tylko kiełbaskami i karkówką. Jest wiele ciekawych alternatyw dla popularnych przekąsek.

Zamiast wieprzowiny wybierz mięso z kurczaka lub indyka. Drób ma dużo białka a mało tłuszczu. Doskonale smakują także grillowane ryby, które zawierają dużo kwasów omega-3, obniżających poziom cholesterolu. Ryby, zanim trafią na ruszt, zawiń w folię, to pozwoli im przejść marynatą. Wykwintne danie możesz przygotować też ze świeżych (lub mnożonych) owoców morza.

Aby wydobyć smak mięsa czy ryby, pozwól im kilka godzin poleżeć w marynacie. To także sposób, by posiłek był zdrowszy, bo marynowane chroni mięso przed szkodliwymi związkami, które powstają podczas grillowania.

Rozpalaj grilla bez podpałki. Wprawdzie wymaga to więcej cierpliwości i czasu, ale będzie zdrowsze. Użycie podpałki oznacza, że musisz odczekać 20 minut zanim położysz coś na ruszt. Tak długo ulatniają się z niej szkodliwe związki.

Trudno upiec smaczne mięso czy warzywa na grillu bez dobrej marynaty. Do przygotowania jej jedni używają oliwy, inni oleju rzepakowego. Jeśli jednak zależy ci, aby przygotować potrawę mniej kaloryczną, wybierz olej. Ma taką właściwość, że można go łatwo odsączyć. Dzięki temu upieczone na grillu dania będą nawet o kilkanaście procent mniej kaloryczne, niż te wyjęte z marynaty na bazie innego tłuszczu.

Klaudia Kwiatkowska
(klaudia.kwiatkowska@dlalejdis.pl)

Fot. pixabay.com



Facebook
Reklama
 

COUNT:31