W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies.
Ukryj komunikat


Sposoby na zakwasy

Opublikowano: 2016-02-12
Jak poradzić sobie z zakwasami.
Jak poradzić sobie z irytującym bólem spowodowanym intensywnym wysiłkiem?

Jeśli następnego dnia po intensywnym treningu budzisz się z grymasem na twarzy, możesz być pewna, że to uporczywe zakwasy. Zanim rozważysz pozostanie w łóżku i odwołanie wszystkich spraw, warto zastosować kilka sprawdzonych domowych sposobów na zakwasy, które powinny przynieść Ci ulgę.

  • Kostki lodu - włóż kostki lodu do plastikowej torby i masuj nimi obolałe miejsca. Taka czynność  powinna przynieść ci ulgę.
  • Olejek miętowy lub lawendowy – jeden i drugi można kupić w każdej aptece. Rozmasuj kilka kropelek olejku najpierw w swoje czyste dłonie, a następnie w obolałe miejsca na ciele. Dodatkowo możesz użyć masażera i przy okazji zafundować sobie odrobinę relaksu.
  • Gorący okład – jeśli jesteś ciepłolubna, zamiast kostek lodu możesz zrobić sobie okład z termoforu wypełnionego ciepłą wodą, przykładając do obolałego miejsca. Trzeba pamiętać, żeby woda nie był to wrzątek!


Jak uniknąć zakwasów?
Jeśli chcesz w bliskiej przyszłości uniknąć zakwasów pamiętaj, żeby przed treningiem zrobić odpowiednią rozgrzewkę. Warto również wypić szklankę soku wiśniowego przed ćwiczeniami. Te owoce są źródłem związków o silnym działaniu przeciwzapalnym i przeciwutleniającym, w związku z tym mogą pomóc złagodzić objawy zakwasów.

Klaudia Kwiatkowska
(klaudia.kwiatkowska@dlalejdis.pl)

Fot. pixabay.com



Facebook
 

COUNT:31