Techniki promocji sprzedaży

Opublikowano: 2017-05-10
Poznaj skuteczne techniki promocji sprzedaży.
Aby przekonać potencjalnego klienta do odwiedzenia sklepu potrzeba wiele wysiłku. Kluczową rolę odgrywa tutaj właściwa promocja sprzedaży.

Promocja sprzedaży obejmuje krótkoterminowe, jednorazowe zachęty kierowane do klientów, mające na celu stymulowanie sprzedaży. Jej celem jest przede wszystkim dostarczanie bodźców do zakupu produktów danej marki za pomocą instrumentów, które przyspieszają podjęcie decyzji zakupu. Do instrumentów promocji sprzedaży można zaliczyć: degustacje w sklepach, kupony rabatowe zamieszczone w prasie, upominki do każdego zakupu, nagrody, zdrapki czy też akcje promocyjne „dwie sztuki w cenie jednej”.

Można wyróżnić trzy rodzaje promocji sprzedaży: promocję dla pośredników, promocję detalisty oraz promocję producenta. Jeżeli chodzi o pierwszy rodzaj promocji, jej głównym celem jest: zwiększenie ilości zapasów produktów, zwiększenie powierzchni wystawowej na półkach sklepowych oraz atrakcyjniejsza ekspozycja w celu przyciągnięcia uwagi konsumentów. Istotne jest również wprowadzenie na rynek nowych produktów, zapewnienie płynnej sprzedaży sezonowych artykułów i blokowanie konkurencyjnych firm. W promocji detalisty głównym celem jest zachęcenie do odwiedzenia sklepu przy wykorzystaniu posezonowych wyprzedaży i specjalnych imprez oraz zwiększenie ilości zakupów za pomocą takich instrumentów jak obniżka ceny drugiego produktu czy zakup dwóch produktów w cenie jednego. Oprócz tego ważne jest podniesienie poziomu lojalności sprzedaży np. poprzez karty stałego klienta, zwiększenie sprzedaży artykułów własnej marki, a także zapewnienie płynności sprzedaży za pomocą różnego rodzaju promocji. Ostatnim rodzajem promocji sprzedaży jest promocja producenta, która skupia się na zachęcaniu do zakupu na próbę dodając do produktów bezpłatne próbki, prezentowaniu różnych sposobów użytkowania danego produktu oraz zachęcaniu do zakupu tych konsumentów, którzy go wcześniej nie kupowali. Poza tym ma tutaj miejsce zachęcanie do zakupu dużych opakowań, droższych wersji produktów czy zwiększania zapasów.

Promocje sprzedaży są wszechobecne i bardzo różnorodne. Pomimo tego, że ich ilość jest przeogromna często przedsiębiorcy idą na łatwiznę i wybierają standardową promocję cenową, a narzędzi promocyjnych jest przecież znacznie więcej. Stosując bardziej zróżnicowane techniki zwiększamy szanse na zdobycie nowych klientów, którzy zakupią oferowane przez nas produkty.

Beata Jabłońska
(beata.jablonska@dlalejdis.pl)

Fot. pixabay.com



Facebook
Reklama
 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat