W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies.
Ukryj komunikat


Wzmocnienie organizmu podczas przesilenia wiosennego

Opublikowano: 2012-03-22
Wzmocnienie organizmu podczas przesilenia wiosennego z Falvit
Wiosna to czas kiedy wszystko wokół nabiera nowego tempa i budzi się do życia. Nasz organizm po długiej zimie również zaczyna pracować na wyższych obrotach.

Wtedy najczęściej odczuwamy rozdrażnienie, zmęczenie, zły nastrój, brak koncentracji i energii. Osłabiony zimą organizm jest także bardziej podatny na infekcje wirusowe, przeziębienia czy grypę. Powodem tych nieprzyjemnych objawów, zwanych przesileniem wiosennym jest uboga w witaminy i minerały dieta podczas zimowych miesięcy, brak promieni słonecznych, a także zmieniające się warunki pogodowe.
Niezbędne witaminy i minerały

Aby nasz organizm płynnie przeszedł z trybu zimowego w wiosenny należy zadbać o jego właściwe wzmocnienie. Warto sięgnąć po suplementy diety, które pomogą nam uzupełnić niedobór witamin i minerałów. Głównie należy zwrócić uwagę na dostarczenie organizmowi witamin z grupy B, a także wapnia, potasu, magnezu, selenu, cynku i kwasu foliowego, które odpowiadają za utrzymanie energii i dobrego nastroju. W okresie największego narażenia na infekcje bardzo ważna jest również suplementacja witaminy C, która łagodzi ich przebieg i pomaga szybciej wrócić do zdrowia. Suplementy diety poza wzmocnieniem organizmu, wpływają również korzystnie na wygląd skóry i włosów, które ucierpiały podczas zimowych miesięcy. Suplementem diety, który pomaga kobietom dbać o samopoczucie i świetny wygląd jest Falvit.

W okresie przesilenia wiosennego powinniśmy zadbać o właściwie zbilansowaną dietę. Zimą zazwyczaj wybieramy wysokokaloryczne posiłki, które rozgrzewają przemarznięty organizm. Wiosną z naszego menu powinny więc zniknąć zimowe, wysoko przetworzone i kaloryczne potrawy, a w ich miejsce powinny pojawić się świeże warzywa i owoce. Na liście produktów, które mogą negatywnie wpłynąć na samopoczucie są kawa, herbata, cola oraz alkohol, spożywane w nadmiarze. Wypłukują one bowiem z organizmu witaminy z grupy B oraz magnez, które korzystnie wpływają na nasze samopoczucie.

i witalność. Bardzo istotną sprawą jest rozpoczęcie dnia od śniadania, które jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. Pożywne śniadanie pozwala naszemu organizmowi nabrać sił, witalności i energii do działania. Śniadanie powinno być zatem lekkie, ale bardzo wartościowe. Najlepiej jeśli w jego skład wejdzie nabiał, soki, warzywa i owoce, pełnoziarniste pieczywo, musli. Spożycie produktów o dużej zawartości ziaren i płatków zbożowych pozwala na wolniejsze uwalnianie energii. Dzięki temu poczujemy się syci, ale nie ociężali i apatyczni.

Odpoczynek i aktywność fizyczna
Dla wzmocnienia i regeneracji organizmu bardzo ważny jest odpoczynek. W ciągu doby powinniśmy przesypiać 8 godzin. Taka ilość snu wpłynie pozytywnie na samopoczucie w ciągu dnia i doda nam energii do działania. Pobudzające działanie zapewni nam również wszelkiego rodzaju aktywność fizyczna, w tym poranna gimnastyka. Kilka ćwiczeń po przebudzeniu dotleni organizm, dzięki czemu pełni energii rozpoczniemy nowy dzień.

W okresie wiosennym powinniśmy zażywać jak najwięcej ruchu na świeżym powietrzu. Podczas wysiłku fizycznego rośnie poziom endorfin i serotoniny w organizmie, które poprawiają nastrój. Wzmacnianie kondycji najlepiej jest rozpocząć od spacerów i stopniowo zwiększać natężenie wysiłku. Unikniemy w ten sposób przeciążenia i przemęczenia mięśni i stawów, które w okresie zimowym były mniej aktywne.



Facebook
 

COUNT:32