W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies.
Ukryj komunikat


Zrzuć kilogramy w tanecznym stylu

Opublikowano: 2013-01-16
Taniec idealny przy odchudzaniu.
Okres zimowy sprzyja uzyskaniu dodatkowych kilogramów masy ciała. Mniej ruchu, więcej wypoczywania w domowym zaciszu.

Jeśli masz problem z mobilizacją i wolisz mniej tradycyjne formy zadbania o sylwetkę, taniec może okazać się skuteczną formą spędzenia wolnego czasu oraz pomoże wymodelować ciało.

Taniec to aktywność fizyczna, która poprawia nasze samopoczucie, wzmacnia mięśnie, uelastycznia nasze ciało i potrafi dodać energii. Jest to jedna z najstarszych form aktywności ruchowej, która skupia wielu fanów tej dyscypliny. Możemy wyróżnić różne jego rodzaje: balet, akrobatykę, jazz, modern jazz, stretching, pole dance, taniec współczesny i wiele innych. Każdy może wybrać dla siebie ten odpowiedni i dopasować odpowiedni poziom. Różne typy tańca, angażują różne grupy mięśni i pomagają zgubić zbędne kilogramy, poprawić wydolność oraz koordynację.

Jazz
XX wiek zapoczątkował przełom w tej technice, kiedy to świat zaczęła podbijać muzyka jazzowa dając szansę przebicia się technice tanecznej.  Jak się okazało, ludzie z wielkim zachwytem przyjęli nowy gatunek tańca pozwalający na większą swobodę ruchu i ekspresji a także improwizacji. Wraz z upływem czasu taniec rozszerzał swoją popularność i rozwijał się tworząc nowe rozgałęzienia. Nieodłączne dla tańca jazzowego jest izolowanie ruchów (niezależne poruszanie różnymi częściami ciała), pulsacja ruchu, praca biodrami i ramionami w połączeniu z rozmaitymi komplikowanymi krokami, „ślizgami” (sidle), falami korpusu, obrotami, wymachami nóg, skokami i elementami akrobatycznymi. Taniec jazzowy doskonale rozwija wszystkie grupy mięśniowe, poprawia motorykę ciała, rozciąga ścięgna i wzmaga krążenie krwi. Uczy ekspresji, wyrażania emocji i uczuć.

Power Combo
Power Combo to 60 minutowy, dynamiczny program treningowy, prowadzony w systemie rundowym, łączący ćwiczenia aerobowe o umiarkowanej i wysokiej intensywności ze stretchingiem. Zróżnicowanie intensywności treningu skutkuje podwyższeniem metabolizmu a tym samym lepszym spalaniem tkanki tłuszczowej podczas trwania treningu jak i po jego zakończeniu. Power Combo to trening funkcjonalny, oparty na kalistenice czyli treningu siłowym wykorzystującym masę własnego ciała. W czasie treningu używane są wszystkie grupy mięśniowe, co pozwala efektywnie kształtować sylwetkę, wzmacniać i ujędrniać ciało. Ćwiczenia aerobowe poprawiają pracę układu oddechowego, krwionośnego, wzmacniają mięsień sercowy, obniżają poziom tłuszczu we krwi oraz w całym organizmie.

Power Combo prawidłowo wykonywany to prosty i skuteczny sposób na poprawienie w znacznym stopniu sprawności ruchowej oraz zwiększenie ruchomości stawowych i mięśniowych całego ciała , a jak wiemy jest to bardzo potrzebne formie sportowej ponieważ ma to bardzo duży wpływ na nasze postępy np. w pole dance  czy na siłowni oraz we wszystkich innych sportach wyczynowych.

„Dzięki Power Combo powiększamy swój zakres ruchu, zmniejszamy napięcie mięśniowe, poprawiamy koordynację ruchów, poprawiamy krążenie krwi, doprowadzamy organizm do stanu równowagi fizycznej, zwiększamy elastyczność mięśni, zapobiegamy uszkodzeniom włókien mięśniowych. To skuteczna forma tańca, która poprawi wygląd naszego ciała„ – mówi Monika Moskwa, współwłaścicielka szkoły tańca Free Art Fusion.

Stretching
Stretching to zestaw ćwiczeń fizycznych polegający na rozciąganiu mięśni celem ich rozciągnięcia i uelastycznienia, a także poprawia ukrwienie układu motorycznego i powoduje jego rozruszanie. Jest naturalnym systemem ćwiczeń, który zaczerpnięty został m.in. z obserwacji zwierząt łownych wykonujących podobne "ćwiczenia" łączącym w sobie elementy gimnastyki i kulturystyki łącząc naprzemienne serie ćwiczeń dynamicznych i statycznych. Standardowy zestaw ćwiczeniowy trwa kilkanaście do kilkudziesięciu minut jednej sesji. Polega na kilkunastosekundowej, izometrycznej pracy (napinaniu) mięśnia oraz następnie powolnym rozluźnianiu go, a następnie rozciąganiu go przez następne kilkadziesiąt sekund. Podczas wykonywania ćwiczeń ważne jest często zachowanie koordynacji ruchowej, równomiernego oddechu i nieprzesadzanie z napinaniem mięśni (nie wolno przekraczać progu bólu). Streching używany jest również jako powszechna, ale zaawansowana forma rehabilitacji.

Akrobatyka
To właśnie akrobatyka ma wielu swoich zwolenników. Są to ewolucje cielesne o dużym stopniu trudności, które wykraczają poza przeciętne ludzkie umiejętności. Do gimnastyki akrobatycznej zaliczamy takie elementy jak stanie na rękach, przewroty w przód i tył ze stania na nogach czy rękach, przejścia na rękach bokiem (gwiazda) oraz w przód i tył, przerzuty bokiem (machowe), przodem lub tyłem (fiflaki) a także salta, śruby czyli wszystkie elementy w powietrzu.

Taniec współczesny
Taniec oparty na świadomości ciała tancerza. Wykorzystuje wszystkie możliwości ciała, skupia się, w zależności od choreografii i choreografa, na plastyce ruchu, spięciach i rozluźnieniach ciała. Ćwiczenia charakteryzują się ogromną swobodą w ich doborze i komplikowaniu, a służą wyrabianiu gibkości, płynności ruchu, jego ciągłości i obszerności oraz pracy z oddechem. Ruch przybiera różną dynamikę i odbywa się w różnych płaszczyznach wykorzystując ruchy koliste i ósemkowe. Taniec współczesny dążąc do plastycznej dynamiki ciała czerpie inspiracje z ruchu naturalnego ewoluując w stronę bogactwa form i swobody ich przekształceń; angażuje całe ciało i umysł wyrażając emocje i przemyślenia współczesnego człowieka.

Źródło: http://www.freeartfusion.pl
IP



Facebook
 

COUNT:32